Postanowienia noworoczne - Jak je zrealizować ?

           Już tylko kilka dni, i rozpoczynamy nowy rok. Znów wszystko od początku. Zima, wiosna, lato, jesień. Jaka będzie wiosna 2015 ? Jakie będzie lato 2015 ? Czy spotka mnie coś nadzwyczajnego w Nowym Roku ? Takie pytania cały czas siedzą nam w głowie, wraz z pierwszymi ujrzanymi fajerwerkami na niebie. I w tym momencie wiele ludzi, dotąd niezadowolonych z jakiś zaistniałych faktów w swoim życiu, podejmuje decyzje o zmianie swojego dotychczasowego życia/ przyzwyczajeń. Po prostu przeraża nas widmo uciekającego czasu.
Nowy Rok jest idealnym pretekstem do rozpoczęcia nowego życia.... lepszego .....


     Naszym wyzwaniem do zrealizowania stają się postanowienia noworoczne. Które mamy zamiar realizować przez kolejne 12 miesięcy. Wiele osób skarży się na brak konsekwentnego realizowania postanowień i już po kilku dniach, tygodniach, miesiącach o nich zapominamy.
Najpopularniejsze postanowienia noworoczne deklarowane przez Polaków to :

1. Rzucenie palenia
2. Odchudzanie w tym unikanie słodyczy,  (only healthy food )
3. Poznanie nowych ludzi
4. Nauka języka obcego

    Jak być wytrwałym w działaniu i realizować zamierzonych celów ?

Odpowiedź jest prosta. Nie wymagajmy od siebie rzeczy niemożliwych. Wiele kobiet, rzuca sobie wyzwanie -,, Nie będę jadła słodyczy w tym roku !'', a już po dwóch tygodniach siedzi za tabliczką czekolady, użalając się nad swoją słabą wolą.
Nie ! Nie można żyć bez słodyczy, jeśli wcześniej codziennie jadłaś 3 pączki. Wszystko trzeba robić stopniowo. Aż w pewnym momencie sami odetchniemy z ulgą i zadamy sobie pytanie -,, Jak ja mogłam jeść te trzy pączki dziennie przecież to jest za słodkie ''

W tym co robimy  czyli w nowych postanowieniach musimy znaleźć coś co sprawia nam przyjemność, daje nam korzyści,a takie z pewnością są.

Np.
Postanowienie  noworoczne  -->      Rzucenie palenia
Realizacja                             --->      Ograniczam palenie stopniowo ( z 18 papierosów dziennie na 12                                                           itd )
Korzyści osobiste i nie tylko -->  - zaoszczędziłam/em pieniądze ( mogę coś kupić nowego dla siebie,                                                         do domu )
                                                      -  rodzina jest zadowolona
                                                      - mam więcej czasu dla siebie, (nie muszę przerywać pracy )
                                                      - świadomość pozytywnego wpływu na urodę
                                                      - świadomość pozytywnego wpływu na zdrowie
                                                      - zadowolenie z siebie

Postanowienie noworoczne ---> Chcę schudnąć 8 kg
Realizacja                            ---> - Ograniczam słodycze
                                                    - Nie jem Fast Food'ów
                                                     - Jem więcej owoców
                                                      - Zaczynam uprawiać regularnie jakiś sport
Korzyści osobiste i nie tylko ---> - poprawa samooceny z każdym zrzuconym kilogramem
                                                     - na pytanie moich znajomych -,,Co robisz w wolnych                                                                          chwilach?'',
                                                      mam gotową odpowiedź, ,, Biegam, brałam udział w                                                                           maratonie''
                                                     - zaoszczędziłam pieniądze, na niezdrowym jedzeniu
                                                     - wpływ zdrowego jedzenia pełnego witamin na zdrowie i urodę
                                                     - czuje się lepiej, jestem pełniejsza energii
                                                     - eksperymentuje w kuchni
                                                     - jestem i będę coraz bardziej zadowolona z własnego wyglądu


    Oto pozostałe postanowienia, które można uwzględnić. Wcale nie musi to być tylko jedno postanowienie. Rok ma 12 miesięcy, 366 dni z pewnością wystarczy nam czasu an realizację kilku mniejszych realnych celów, które z pewnością będą się ze sobą pokrywać.

5. oszczędzanie (często na wyznaczony cel),
6.  zmiana/znalezienie wymarzonej pracy,
7.  znalezienie miłości życia,
8.  wyjazd na wymarzone wakacje,
9.  wysypianie się,
10. więcej czasu dla siebie,
11.  znalezienie nowego hobby,
12. nauka języka obcego,
13. zakup wymarzonego samochodu
14. poznanie nowych przyjaciół.

    
Zaczynając od początku zajmiemy się najpopularniejszymi
 postanowieniami : 

1. Chcę schudnąć

      Po mimo tego, ze w sieci krążą niezliczone ilości materiałów dotyczących tego jak schudnąć. W wyniku tego, mało komu chce się to czytać. Każdy chciałby osiągnąć efekty szczupłej sylwetki już po tygodniu intensywnej diety i ćwiczeń. 
Najgorsze jest jednak to, że promowaniem odchudzania zajmują się blogerki, które z natury są szczupłe. Nigdy nie miały problemów z nadwagą. Po prostu jest to ich źródło utrzymania, bo ,,Szczupła Sylwetka jest TRENDY!''



Ja też nie należę do grona osób które mają problemy z wagą, ale doskonale rozumiem osoby, które żle czują się we własnym ciele z powodu wagi.

Waga to głównym temat rozmów, przede wszystkim damskich. Nigdy żadna z nas nie będzie zadowolona ze swojej wagi.Ponieważ bardzo łatwo i w dość szybkim tępie może ulec zmianie.

W mediach promowane są rozmiary 0. Jednak gdy na ulicy spotkamy osobę jak z wybiegu, wychudzona, to uznamy, że jest zbyt chuda i może chora.
Rozmiar 0 nie jest akceptowany w społeczeństwie, jest to wymysł na potrzeby modelingu. 
Dobry krawiec uszyje jedną rzecz, a porządna w każdym rozmiarze.
A typowy projektant z showbiznesu uszyje jeden model w najłatwiejszym wydaniu rozmiarze 0,  i nie jest krawcem.




Najlepsza waga to taka w której się czujemy najlepiej. Otyłość nie jest dobra, nie jest zdrowa, ani też nie wygląda atrakcyjnie. Szczupła sylwetka to nie tylko 34 i 36 rozmiar.







     Wskazówki by zrealizować postanowienie noworoczne dotyczące zrzucenia wagi :
1. Pozytywne nastawienie
2. Zweryfikowanie korzyści, jakie niesie zrealizowanie celu ( lepsza samoocena)
3. Uprawienie regularnie sportu ( biegi, rower, tenis, aerobik )
4. Zdrowe odżywanie owoce, warzywa, mniej słodyczy, nie jedzenie fast food'ów, 
5. Picie dużej ilości wody ( zamiast słodkich napojów )
6. Nie porównywanie się do innych, to jest własnie wydatkowość !




2. Chcę rzucić palenie
  O paleniu papierosów w nadmiarze, przyzna się każdy, zaś o piciu alkoholu w nadmiarze już nie każdy.
Jeśli jesteś na wstępnym etapie popalania, i wiesz, ze jest to niedobre, zrezygnuj już teraz.
Uzależnionym jest o wiele trudnij rzucić.

Kiedy mówimy o uzależnieniu ? 
     Uzależnienie rozpoznaje się, gdy stwierdzamy w okresie ostatniego roku występowanie co najmniej trzech
z poniższych objawów:
a) głód substancji - silne pragnienie jej użycia albo odczuwanie przymusu jej używania;
b) trudności kontrolowania zachowania związanego z używaniem substancji;
c) występowanie charakterystycznych dla danej substancji objawów abstynencyjnych
(odstawiennych) po zaprzestaniu lub zmniejszeniu ilości przyjmowanej substancji, a także
używanie tej samej albo podobnie działającej substancji w celu zapobiegnięcia zespołowi
odstawienia
d) tolerancja, czyli potrzeba używania większych niż poprzednio dawek w celu uzyskania tego samego efektu;
e)  coraz większe: zaniedbywanie ważnych uprzednio zainteresowań i źródeł przyjemności,
poświęcanie coraz większej ilości czasu na zdobywanie substancji;
f) używanie substancji mimo wiadomych szkodliwych następstw (fizycznych, psychicznych,

społecznych)

Dwa rodzaje uzależnienia : 
a) Zależność psychiczną – stereotypowa, trudna do przezwyciężenia chęć (potrzeba, przymus psychiczny) zażycia środka uzależniającego w celu osiągnięcia znacznej poprawy samopoczucia (błogostanu, euforii) czy uniknięcia, usunięcia dyskomfortu psychicznego, np. obniżonego samopoczucia, rozdrażnienia, napięcia
b) Zależność fizyczna (tkankowa) – powstaje wówczas, gdy w wyniku systematycznego stosowania substancji uzależniającej zostaje ona włączona w metabolizm organizmu. O istnieniu jej świadczy występowanie objawów abstynencyjnych (odstawiennych, głodu), które mogą pojawić się w sytuacji zaprzestania używania substancji, znacznego obniżenia dawki lub zastosowania środka antagonistycznego, czyli o przeciwnym działaniu



             Podsumowując  warto zadbać o to by nie doprowadzić do uzależnienia fizycznego.
Uzależnienia psychicznego można   się pozbyć poprzez zastosowanie preparatów tj, gumy do żucia, tabletki, zawierające w swoim składzie nikotynę.

Przy uzależnieniu fizycznym, tutaj nikotyna nie ma znaczenia, tutaj ma dużo większe znaczenie dla palacza, sam rytuał zapalania papierosa, trzymania go, rytuał spotkań na papierosie. Ratunkiem w tego typu uzależnieniu może stać się papieros elektryczny.

O negatywnym działaniu nikotyny i ciał smolistych, wie każdy. Nie bez powodu na opakowaniach papierosów widnieją napisy ,, Palenie zabija". Jest to nic innego jak ochrona koncernów zajmujących się produkcją papierosów. Nikt nie może im zarzucić choroby spowodowanej ich produktem.

3. Nauka języka obcego

Każdy człowiek posiada chęć samorealizacji. Jest to  element życia każdego człowieka. Fundamentem jest zadanie o podstawowe potrzeby życiowe, poczucie bezpieczeństwa.
Powody dla który ludzie chcą uczyć się nowego języka obcego :

1. Chęć samorealizacji i rozwoju
2. Chęć zdobycia lepszej pracy
3. Chęć lepszego poznania kultury danego kraju
4.  Cele turystyczne
5. Hobby


Języka obcego najlepiej uczyć się od najwcześniejszych lat. Jednak jeśli ktoś przez całe życie wykorzystuje w swojej pracy logiczne myślenie, i nie jest to praca wyłącznie fizyczna, o wiele łatwiej będzie mu nauczyć się czegoś nowego.

By chłonąć wiedzę jak gąbka, należy jak najwięcej czasu spędzać z nowym językiem. Słuchać, czytać, rozmawiać, powtarzać i jeszcze raz powtarzać.
Obecnie dostępne są liczne kursy dla rożnych grup zaawansowania, podręczniki do samodzielnej nauki w domu, bezpłatne materiały online.

Najczęściej uczymy się :
1. Języka angielskiego
2. Języka niemieckiego
3. Języka hiszpańskiego
4. Języka francuskiego
5.Języka norweskiego
6. Języka szweckiego

Im mniej popularny język to lepiej dla naszej samooceny, i łatwiejszy zdobycie dobrze płatnej pracy. W dzisiejszych czasach wśród młodych ludzi znajomość języka angielskiego to podstawa, więć jeśli uważasz, ze nadal nie jest on perfekcyjny, postaraj się to zmienić. 


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Farbowanie włosów, jaki będzie najlepszy kolor ? Sprawdzamy wszystkie kolory !

KOLOR WŁOSÓW OMBRE czy ZŁOTY REFLEKS ?

Wszystko o blondzie